2011. január 31., hétfő

Marrakesh - 2. rész

Most akkor írok egy pár sort a hotelről is mert mindenképpen megérdemli. Azt olvastam hogy Marrakeshben a 90es évek környékén bagóért lehetett lepukkant házakat venni, amit aztán szépen átalakítottak hotellé. De igazából ahol mi voltunk, azt nem hotelnek hívják, hanem "riad"-nak, ami egy belső udvarral rendelkező épületet takat (ha jól tudom). A mi riadunk egyszerűen gyönyörű volt, rengeteg csempézett falfelület, marokkói hangulatú berendezések, stb. Hadd beszéljenek magukért a képek inkább:





A szobánkról nem sikerültek jól a képek, úgyhogy a következőket a riad honlapjáról mentettem. Minden szobát egy marokkói városról neveztek el, a mienk a Quarzazate nevű volt (egy város ami a legközelebb van a sivataghoz), és így nézett ki:


A fürdőszoba:



És végül egy tipikus szoba, a mienk ehhez hasonlított a legjobban:



Igazából nem volt túl nagy a szobánk, az átlagos hotel berendezést mint pl szekrény és íróasztal kispórólták belőle, viszont nekem nagyon nagyon bejött a marokkói stílus: a bútorok, a színek, a sok sok szines csempe, a fürdőszoba mosdókagylója, és még millió egy dolog. Persze nem minden volt tökéletes, pl a fürdőszobát és a hálót egy faajtó választotta el ami a dizájn miatt direkt nem ért össze a fallal, úgyhogy Giles-szal az intimitás egy újabb fokát tapasztalhattuk meg, mert kb majdnem mindent hallani lehetett ami a fürdőben történt. :D:D:D A mi szobánk sajnos a földszinten volt, amivel csak az volt a baj hogy az udvaron lévő csobogó szökökút bugyogását épp hallottuk, plusz ha valaki volt az előtérben, őket is jól lehetett hallani és persze mi sem akartunk túlságosan hangoskodni...

Január 27. - csütörtök:

Az időjárás nem teljesen úgy alakult ahogy én elképzeltem. Az egész januári 20-22 fokos hőmérsékletet az utazásunk előestéjén felváltotta egy csütörtökön esőt, pénteken felhős eget jósló előrejelzés. Szerdán érkezéskor kicsit hűvös volt már, csütörtök reggel pedig az eső dobogására ébredtünk. Szerencsére mire pont végeztünk a reggelivel és elkészültünk már alig esett, és amikorra beértünk a térre már teljesen elállt az eső. Erre a napra a souks feltérképezését terveztük, ami nem tűnik egy nagy tervnek, kezdetnek bőven elég. Világosban persze minden sokkal barátságosabbnak tűnt, és már most sokkal rutinosabban mozogtunk keresztül kasul az utakon. A souks "főutcája" a tegnap esti tér északi részénél kezdődik és ebből soksok kis utcákcsa és sikátor nyílik. Az elején a standok vegyesen váltják egymást, később pedig a mesterségek szerint csoportokba rendeződnek a boltok, mint pl cipőárusok, fűszerárusok, szárított gyümölcsöt árulók, szőnyeg árverések, hangszergyártók és mindenféle rézlámpa és tárgyak árulói. Hogy őszinte legyek nem mindet sikerült megtalálnunk, mert pl amikor valaki odajött és útba próbált igazítani, mindig szóba hozták a szőnyeg aukciókat, de soha egyetlen egyet sem sikerült megnéznünk (nem is nagyon baj ez, mert még a végén a nyakunkba sóztak volna egy 20 fontos szőnyeget amit nem is tudtunk volna hazahozni...:)). Szintén nem találtuk a ruhafestőket, viszont a papucskészítők és a rézművesek  is pont ott helyezkedtel el ahol a térkép alapján is lenniük kellett volna.

Csináltam pár képet, némelyik kissé homályos, ami azért van mert nem akartam megállni 2 másodpercnél tovább mert attól tartottam hogy akkor megint valaki jön és el akar nekem adni, netán fizetséget kér a kép készítéséért... Úgyhogy minden képem extragyorsan készült. :)







Az a helyzet hogy most nagyon elfáradtam ugyanis az elmúlt 3 órában a Facebookra próbáltam feltölteni és rendezgetni a képeket, ráadásul ezt a bejegyzést is szerkesztgettem, úgyhogy úgy döntöttem hogy most ellépek aludni. Holnap is itthin leszek, akkor kevesebb alapvető információ, és több történet jön. :)

Pussz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése